Wszystkie pola są wymagane.
Marketing firmy
Biznes przy tablicy – Marketing firmy
Przykładowe zagadnienia do realizacji przez wolontariusza podczas spotkania z uczniami.
Proponowana tematyka jest spójna z wybranymi treściami podstawy programowej przede wszystkim podstaw przedsiębiorczości, ale także ekonomii w praktyce (Rozporządzenie Ministra Edukacji narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół - Dz.U. z 2012 r., poz. 977).
Realizację każdego z proponowanych tematów przewidziano na jedną jednostkę lekcyjną.
Lp. | Proponowany temat spotkania |
Treści nauczania – wymagania szczegółowe zapisane w podstawie programowej podstaw przedsiębiorczości (PP) oraz ekonomii w praktyce (EwP) Uczeń: |
1. | Dlaczego firma powinna badać rynek i jak konkretna firma takie badania prowadzi? | PP.5.1) charakteryzuje otoczenie, w którym działa przedsiębiorstwo |
2. | Sposoby budowania strategii marketingowej, stosowanie w praktyce różnych narzędzi marketingowych (np. jak firma różnicuje swoją ofertę, jaką politykę cenową prowadzi, jakie techniki i formy promocji stosuje, jakie kanały dystrybucji wykorzystuje, z jakich form i technik sprzedaży korzysta najczęściej). | PP.5.2) omawia cele działania przedsiębiorstwa oraz sposoby ich realizacji |
3. | Jakie są główne cele i zadania public relations? | |
4. | Dlaczego warto i jak dbać o dobry wizerunek firmy? | |
5. | Jak zaistnieć na rynku? | PP.5.10) charakteryzuje czynniki wpływające na sukces i niepowodzenie przedsiębiorstwa |
6. | Kolejne etapy kampanii promocyjnej wybranego produktu lub usługi oraz wpływ reklamy na sprzedaż produktu/usługi. |
PP.5.8) omawia etapy realizacji projektu oraz planuje działania zmierzające do jego realizacji EwP.2.5) projektuje i stosuje etyczne działania marketingowe |
Do pobrania: