Wszystkie pola są wymagane.
Etyczny biznes
Biznes przy tablicy – Etyczny biznes
Przykładowe zagadnienia do realizacji przez wolontariusza podczas spotkania z uczniami.
Proponowana tematyka jest spójna z wybranymi treściami podstawy programowej podstaw przedsiębiorczości dla (Rozporządzenie Ministra Edukacji narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół - Dz.U. z 2012 r., poz. 977).
Realizację każdego z proponowanych tematów przewidziano na jedną jednostkę lekcyjną.
Lp. | Proponowany temat spotkania |
Treści nauczania – wymagania szczegółowe zapisane w podstawie programowej podstaw przedsiębiorczości Uczeń: |
1. | Dlaczego warto w biznesie postępować etycznie? – moja kariera zawodowa. | 1.6) analizuje przebieg kariery zawodowej osoby, która zgodnie z zasadami etyki odniosła sukces w życiu zawodowym; |
2. | Zasady odpowiedzialnego biznesu oraz sposoby ich realizacji w praktyce na przykładzie własnej firmy lub innych firm. | 5.9) charakteryzuje zachowania etyczne i nieetyczne w biznesie krajowym i międzynarodowym; |
3. | Konsekwencje etycznego/nieetycznego postępowania w biznesie (np. konsekwencje niepłacenia przez firmę podatków, nieutylizowania odpadów przemysłowych, dopuszczanie do sprzedaży niebezpiecznych produktów). | |
4. | Dlaczego warto w biznesie postępować etycznie? – długofalowe korzyści dla firmy jako konsekwencja etycznego postępowania. | |
5. | Jak biznes może dbać o środowisko naturalne i jak konkretna firma w praktyce realizuje działania proekologiczne? | |
6. | Wobec kogo firma ponosi odpowiedzialność (np. klienci, dostawcy, pracownicy, konkurencja, państwo, właściciele firmy) i jaki jest zakres tej odpowiedzialności? | 6.9) rozróżnia zachowania etyczne i nieetyczne w roli pracodawcy i pracownika; wyjaśnia zjawisko mobbingu w miejscu pracy oraz przedstawia sposoby przeciwdziałania. |
Do pobrania: