Wszystkie pola są wymagane.
Pracownik i pracodawca
Pracownik–przedsiębiorca–przedsiębiorstwo – Pracownik i pracodawca
Przykładowe zagadnienia do realizacji przez wolontariusza podczas spotkania z uczniami.
Realizację każdego z proponowanych tematów przewidziano na jedną jednostkę lekcyjną.
Proponowana tematyka jest spójna z podstawą programową wiedzy o społeczeństwie dla III etapu edukacyjnego (Rozporządzenie Ministra Edukacji narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół – Dz.U. z 2012 r., poz. 977).
Lp. | Proponowany temat spotkania |
Treści nauczania – wymagania szczegółowe zapisane w podstawie programowej wiedzy o społeczeństwie. Uczeń: |
1. | Jakie błędy są najczęściej popełniane przy pisaniu dokumentów aplikacyjnych, jak ich uniknąć? | 30.3) sporządza życiorys i list motywacyjny |
2. | Oczekiwania pracodawcy wobec potencjalnych pracowników. | 30.2) wyszukuje informacje o możliwościach zatrudnienia na lokalnym, regionalnym i krajowym rynku pracy (urzędy pracy, ogłoszenia, Internet |
3. | Instytucje wspomagające ucznia przy wyborze szkoły i zawodu. | 30.1) planuje dalszą edukację (w tym wybór szkoły ponadgimnazjalnej), uwzględniając własne preferencje i predyspozycje |
4. | Mocne i słabe strony w aspekcie poszukiwania pracy na wybrane stanowisko. | 30.2) wyszukuje informacje o możliwościach zatrudnienia na lokalnym, regionalnym i krajowym rynku pracy (urzędy pracy, ogłoszenia, Internet); |
5. | Jak podnieść swoją wartość na rynku pracy? | |
6. | Prawa i obowiązki pracodawcy/pracownika wynikające z przepisów prawa pracy oraz bhp. | 29.4) przedstawia główne prawa i obowiązki pracownika; wyjaśnia, czemu służą ubezpieczenia społeczne i zdrowotne |
7. | Praca dla niepełnoletnich. | 30.2) wyszukuje informacje o możliwościach zatrudnienia na lokalnym, regionalnym i krajowym rynku pracy (urzędy pracy, ogłoszenia, Internet) |
8. | Bezrobocie w mojej miejscowości – przyczyny i skutki. | 30.4) wskazuje główne przyczyny bezrobocia w swojej miejscowości, regionie i Polsce; ocenia jego skutki |
Do pobrania: