Wszystkie pola są wymagane.
Konsument
Biznes przy tablicy – Konsument
Przykładowe zagadnienia do realizacji przez wolontariusza podczas spotkania z uczniami.
Proponowana tematyka jest spójna z wybranymi treściami podstawy programowej podstaw przedsiębiorczości (Rozporządzenie Ministra Edukacji narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół - Dz.U. z 2012 r., poz. 977).
Realizację każdego z proponowanych tematów przewidziano na jedną jednostkę lekcyjną.
Lp. | Proponowany temat spotkania |
Treści nauczania – wymagania szczegółowe zapisane w podstawie programowej podstaw przedsiębiorczości Uczeń: |
1. | Praktyczne przykłady korzystania z uprawnień konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową oraz gwarancji, a także zasady składania reklamacji. | 1.9) przedstawia drogę, jaką dochodzi się własnych praw w roli członka zespołu, pracownika, konsumenta |
2. | Rozstrzyganie sporów konsumenckich ze wskazaniem, do kogo można się zwrócić o pomoc w egzekwowaniu swoich praw konsumenckich. | 1.10) zna prawa konsumenta oraz wymienia instytucje stojące na ich straży; przedstawia zasady składania reklamacji w przypadku niezgodności towaru z umową |
3. | Kto i na jakich zasadach rozstrzyga spory konsumenckie? | |
4. | Jakie błędy popełniają najczęściej konsumenci przy zawieraniu umowy kupna/sprzedaży lub świadczenia usług i jak ich unikać? | |
5. | Przykłady różnorodnych działań, jakie podejmuje firma w celu zachęcenia klienta do podjęcia decyzji o zakupie wybranego produktu/usługi – przykłady skutecznych i nieskutecznych kampanii reklamowych. | 1.11) odczytuje informacje zawarte w reklamach, odróżniając je od elementów perswazyjnych; wskazuje pozytywne i negatywne przykłady wpływu reklamy na konsumentów |
6. | Opis działań, jakie podejmuje firma w zakresie polityki lojalnościowej. |
Do pobrania: